Sain viimein viimeisteltyä marras-joulukuussa tehdyn Floridan reissun kuvat. Kaikki löytyvät täältä Flickrin setistä.

Lento oli siis Miamiin, josta lähdimme heti kohti Key Westiä, jonne vievän reitin jännä silta meren yllä jäi ikuisesti kutkuttamaan mieltä mahtavasta ysärileffasta True Lies (toistaiseksi tutuista vain mun tytär on muistanut leffan ^_^ ). Ajettiin vain illaksi Homesteadiin ja siitä jatkettiin aamulla kohti merta. Niemimaalla katsottiin keskemmällä olevan paremmat snorklauspaikat ja edukkaammat majoitukset, joten oltiin kaksi yötä Marathonin kylässä (jo toinen saman niminen kylä marraskuussa - eka oli Kreikassa).

Our route (clockwise)

Huomattiin matkaa suunnitellessa, että Kiitospäivä osuu reissun kohtaan ja vanhastaan tiedettiin hotellien olevan USAssa täynnä aina juhlapyhien aikaan porukan käydessä kotonaan. Siksi aloitettiin merimaisemilla ja jäätiin sen jälkeen Miami Beachille viideksi yöksi, koska siellä riitti katseltavaa ja tekemistä pitkäksi aikaa. Esim meille harvinaista Art Deco rakennusten ihailua:

Art deco buildings

Key Westillä siis käytiin katsomassa paikat, toisena päivänä sukellusretki ja ennen Miamia tutustuminen Evergladesin luonnonpuistoon. Miamissa oleskelua ja kaupunkikierroksia turistibusseilla. Sen jälkeen rinki tehtiinkin myötäpäivään, koska onnenpotkuna huomasin Kennedy Space Centerin vierailua suunnitellessa, että torstaille 4.12. oli suunniteltu Orionin laukaisu ja noin päin saatiin ajastettua itsemme paikalle oikeaan aikaan.

Niemimaan länsireunalla käytiin Dali-museossa ja Busch gardens huvipuistossa. Siitä keskelle ja Orlandossa päivä Disney worldin yhdessä huvipuistossa - Magic Kingdomissa. Laukaisua ajettiin katsomaan torstaiaamuksi, mutta melkein kolmen tunnin yritysten jälkeen se siirtyi perjantaiksi, joten käytiin avaruuskeskuksessa ja etsittiin yöpaikka siitä kohdalta Titusvillestä. Seuraavana aamuna lähtö onnistuikin heti ensiyrityksellä:

Orion starts it's trip

Siitä ajettiin vielä Fort Lauderdaleen kahdeksi yöksi, josta kentälle ja liian nopeasti tullut paluu Suomeen. Ajamista tuli reissulla 1979 kilometriä, joten päätös jättää niemimaan pohjoispuolisko pois oli kyllä hyvä.

Paljon tapahtui, mutta tässä raportti näin lyhyesti. Kuvista näkyy lisäpaikkoja + tekemisiä ja täällä kommenteissa voi kysellä, jos jokin asia kiinnostaa. Hyvää viikonloppua!