keskiviikko, 25. toukokuu 2005
Ladykillers
Asiaan! Nyt katsottiin illan ratoksi Ladykillers, Coenin veljesten uusintafilmatisointi, jossa on pääosassa Tom Hanks. Tuosta on kuulunut sen verran moitteita, että onneksi odotettiin hinnan tippumista ja odotukset eivät olleet kovin korkealla. Coen-tyyli paistoi leffasta läpi ja oli se kuitenkin suht OK-katseltavaa. Loppua en kyllä ollut osannut ennakoida.
Paljon lisäiloa elokuvan jälkeen saa aina IMDb:n trivia-sivulta, josta löytyy joskus oveliakin taustatietoja. Tässä esimerkiksi mainittiin (heti itsekin huomaamani - seliseli) cameo-vilahdus Bruce 'Evil-dead-mies' Campbellista ja uivan kasinon todellisesta luonteesta. Samoin oli hauska lukea mustan mummon mainostaman Bob Jonesin yliopiston todellisesta luonteesta, oikeasti kyseinen koulu on kieltänyt vuoteen 2000 saakka oppilaidensa rotujen väliset seurustelut!

